Itulah, penat tiap-tiap hari post iklan di media sosial tapi hasil krikk krikk.
Bagi offer macam-macam pun takde sambutan. Dah buat video joget-joget pun orang sekadar tengok jer.
Sebenarnya teknik strategi dan psikologi dalam ayat copywriting tu ada yang silap. Masih ada beberapa perkara patut buat tapi kita tertinggal.
Kalau kita betul-betul kenal siapa sasaran kita, kenal masalah dan penyelesaian yang produk / servis kita boleh bantu, lebih mudah kita nak bina copywriting yang lebih tepat dan berkesan.
Bila tembakan tu tepat kena sasaran, dah tentu ‘mangsa’ akan tunjuk respon berminat dengan produk / servis kita jual.
Masalah kita adalah, ayat main hentam jer, main ayat tangkap muat jer, main tiru-tiru copywriting orang lain jer.
Kalau macam ni lah cara bina copywriting, tulis panjang berjela dari langit ke7 sampai sedalam 7 lapisan bumi pun orang tak minat nak beli.
Sampai bila kita nak hidup macam ni?
Kan…
Jom kita belajar pasal copywriting kat website ni..
Tiada ulasan:
Catat Ulasan