Pengikut

5 Perkara Penting Sangat Dalam Pelaburan Saham



5 Perkara PENTING yang Saya Pelajari Tentang Pelaburan Saham Dari 'Doktor' Saham SEBENAR..

Ia mampu menyelamatkan saya daripada kerugian beribu-ribu ringgit setiap hari dan memahami pelaburan saham dengan lebih mendalam!

Orang kata pelaburan saham itu senang..

Asal ada duit + Beli Saham yang menguntungkan = Pasti mampu buat duit!

Tapi hakikatnya ianya tak semudah yang disangkakan..

Bayangkanlah nak mencari kaunter saham yang menguntungkan pun kita perlu ada ilmu yang betul dan perlu mengkaji lebih mendalam sebelum buat pelaburan.. Ia perlukan banyak masa!

Bak kata pakar pelaburan,

"Rugi itu biasa.. Untung itu belum tentu.."

Untuk mengelakkannya, kita perlu berguru dengan banyakkan melabur dalam ilmu tentang pelaburan saham daripada pakar-pakar saham yang berpengalaman.

Baru-baru ini, saya sempat membaca sebuah e-book yang mengajar cara sebenar bermain saham dari zero.. Ia sangat membuka mata saya untuk mula melabur saham dengan lebih bijak!

Berikut antara 5 perkara penting yang saya pelajari daripada ebook yang ditulis sendiri hasil pengalaman seorang otai pelabur saham yang bergelar doktor ini:

#1 - 3 perkara yang perlu kuasai untuk mahir di dalam trading saham ialah menguasai dan memahami platform saham, memahami/menguasai Chart dan menguasai/mengawal emosi.

#2 - Pasaran saham bergerak dengan sifatnya tersendiri.. Jadi pasaran tak ikut kita, kita yang kena ikut pasaran.

#3 - Perlu tahu trading style yang paling sesuai dengan anda, adakah anda jenis rempit (intraday, scalper), swing atau investor?

#4 - Fahami kepentingan Time Frame (TF) amat penting untuk anda membuat kajian saham. TF 30minit tak sama dengan TF weekly

#5 - Pentingnya mencari ilmu tentang pelaburan saham sebelum terjun melabur

Pendek kata, jika anda serius untuk melabur saham, saya sangat sarankan anda mencari mentor saham sebenar yang mampu membantu anda memahami pelaburan berisiko ini tanpa perlu menanggung kerugian besar..

Jika anda benar-benar mahu mengetahui lebih lanjut tentang pelaburan saham daripada guru saham sebenar, boleh klik link dibawah:-





Tiada ulasan:

Strategi Melupuskan Hutang

STRATEGI MELUPUSKAN HUTANG 1. Berhenti membuat hutang baru 2. Senaraikan hutang dan jumlah ansuran bulanan, serta kadar, kadar sebenar (effe...