Pengikut

Penghidap Diabetes berisiko 4 kali ganda menghidap penyakit jantung

Kuantiti gula yang tinggi dalam darah akibat kegagalan fungsi pankreas adalah punca berlakunya penyakit diabetes.

Penghidap diabetes berisiko dua hingga empat kali ganda dihinggapi penyakit jantung berbanding mereka yang tanpa diabetes.

Merujuk pada butiran dikeluarkan World Heart Federation pada 2015, kira-kira lima juta pesakit diabetes meninggal dunia seluruh dunia akibat kegagalan fungsi jantung.

Sekiranya tidak dirawat, aras gula atau glukosa sepatutnya ditukar kepada tenaga akan terkumpul dan tersekat di saluran darah menyebabkan saluran darah makin menyempit dan membebankan jantung untuk lebih bekerja keras mengepam darah ke seluruh badan.

Darah yang lancar dan bersih memudahkan bukan saja kerja buah pinggang, keseluruhan sistem badan kita. Ia membantu menghindarkan komplikasi seperti masalah jantung, buah pinggang dan diabetes.

Oleh itu, penting untuk anda sebagai penghidap diabetes memantau kadar gula di dalam darah supaya sentiasa di tahap yang normal

Dapatkan Capsul Black Ginger yang mempunyai kunyit hitam sebagai ejen mengawal penghasilan insulin seterusnya membantu menurunkan kadar gula dalam darah.

Dapatkan produk capsul di sini

#gayahidupblackg #blackghargaikehidupan




Tiada ulasan:

Strategi Melupuskan Hutang

STRATEGI MELUPUSKAN HUTANG 1. Berhenti membuat hutang baru 2. Senaraikan hutang dan jumlah ansuran bulanan, serta kadar, kadar sebenar (effe...