Pengikut

Conversion ads, Lead Gen, Video Marketing

Iklan jenis ni biasanya akan bagi impak yang besar bagi orang yang dah kenal bisnes kita. Dah tau apa kita jual. Dah tau apa yang kita boleh bantu diorang.

Sebab tu jangan main hentam je bila buat ads. Kita kena plan funnel untuk bakal pelanggan kita. Nak tingkatkan sales pun sebenarnya mudah. Antara faktor yang penting untuk anda tingkatkan sales adalah:

1. Fokus kepada customer sedia ada. Customer sedia ada ni lebih senang untuk anda jual semula produk atau servis anda. Mereka dah pernah guna produk anda. Mereka dah yakin dengan anda. Jadi lebih mudah untuk anda menjual semula produk anda kepada mereka.

2. Marketing Marketing ni lebih kepada nadi bisnes anda. Anda stop marketing, potensi besar sales anda akan merudum. Penting juga untuk anda kaji dimana customer anda berada. Tak semua bisnes sesuai buat marketing online ni. Kadang-kadang offline jauh lebih baik daripada online.

3. After service Setiap customer yang pernah guna produk atau servis anda memang anda kena ada follow up. Jangan sesekali biar macam tu je. Dalam proses ni pun anda boleh upsell/crossell produk anda yang lain untuk anda tingkatkan sales.

4. Jujur / Amanah Bila kita menipu, pelanggan anda akan beritahu dekat semua orang yang dia kenal. Ini boleh jadi teruk untuk bisnes anda. Sebaiknya anda jujur sahaja. Ramai saya tengok bisnes lain pergi buat overpromise. Overdeliver takpe. Jangan overpromise. Santai sahaja bila buat marketing.

Dan banyak lagi sebenarnya faktor yang mempengaruhi peningkatan sales di syarikat kita.

Kalau anda nak tahu lagi banyak cara nak naikkan sales di platfom online, anda boleh dapatkan Panduan G-Seriesn ni

Dalam ni anda boleh belajar marketing dengan platform: . 
✔️ Facebook 
✔️ Instagram 
✔️ Google Ads (AdWords) . 

Grab sekarang 





Tiada ulasan:

Strategi Melupuskan Hutang

STRATEGI MELUPUSKAN HUTANG 1. Berhenti membuat hutang baru 2. Senaraikan hutang dan jumlah ansuran bulanan, serta kadar, kadar sebenar (effe...