Pengikut

Sakit Jantung Ajar Anak Aku Matematik

Bukan di Malaysia saja tau mak ayah pakat jadi singa bila mengajar anak-anak, di negara lain pun sama. 

Di China, hampir hilang nyawa lagi. Punya la marah dan geram waktu ajar anak Matematik sampai sakit jantung.




Anak usia 9 tahun pula tu, murid sekolah rendah la kiranya. Memang anak-anak sekolah rendah ni perlu kesabaran tahap dewa waktu ajar mereka. Kannn?

Kata akhbar,

"Kanak-kanak itu gagal memahami penerangan ibunya walau diterang berkali-kali hingga menyebabkan ibunya naik darah".

Macam sama je kan dengan situasi mak-mak di Malaysia? 

Cikgu Fadli dah jangka benda ni akan berlaku. Di mana ada ibubapa yang faham sesuatu soalan, tapi gagal memberi faham pada anak-anak mereka

Bahkan ada pula ibubapa langsung tak faham dengan soalan, lagi payah nak ajar anak-anak. Belum lagi cerita mak ayah yang sibuk bekerja hingga tak sempat nak bantu anak-anak belajar di rumah.

Sebab itu Cikgu Fadli buat modul Mathzier. Ia lengkap dengan video penerangan setiap bab, ada pula nota lengkap dengan contoh, ada juga soalan latih tubi yang disertakan dengan skema jawapan.

Lengkap! Senang sungguh dah nak bantu anak-anak belajar di rumah. Suruh mereka tonton videa pengajaran Cikgu Fadli, terus buat latihan. Tak faham, ulang tonton video tu. Mak ayah pun boleh belajar sama.

Jom dapatkan segera sebelum kita kena serangan jantung. Hihi.

Tiada ulasan:

Strategi Melupuskan Hutang

STRATEGI MELUPUSKAN HUTANG 1. Berhenti membuat hutang baru 2. Senaraikan hutang dan jumlah ansuran bulanan, serta kadar, kadar sebenar (effe...