Pengikut

Tak de sape pun nak klik like

Serius kecewa bila post kat fb haram tak ada sapa pun nak like!

Ramai saya tengok bila dia post, lepas 1 jam like dia sendu, dia delete post.

Dia rasa kecewa, rasa orang tak suka, rasa aiskrim dan sebagainya.

Bukan sebab post dia tak menarik saya baca tapi daya tarikan tak ada buat orang nak baca.

Headline atau ayat awalan perenggan pertama tak stim, tak ghairah.

Benda ni kena belajar bila rasa tak kena tiap kali post tak ada respon.

Sampai ke hari ini saya buat latihan Headline lepas saya belajar cara buat headline yang memukau.

Orang yang mengajar saya ni dia buat headline setiap hari lebih dari 200 headline hingga kini.





Dari latihan buat headline ni, dia jumpa beberapa perkara berkaitan perkataan, bahasa, emosi dan susun bagi dia 'Owhhh.. ni rupanya point penting kenapa orang klik dan baca.'

Bila kita post kat facebook, kita tak boleh sekadar menulis syoq sendiri. Kecuali tak nak orang like, komen dan share lah.

Kalau nak orang bagi respon, headline wajib ada elemen memukau mata.

Mana yang suka menulis dan nak tarik minat pembaca, korang erlu miliki ebook ini untuk belajar.

Baik grab cepat-cepat. Ini bukan ebook kosong tapi ebook ilmu sesuai dengan zaman sekarang dunia internet.

Tiada ulasan:

Strategi Melupuskan Hutang

STRATEGI MELUPUSKAN HUTANG 1. Berhenti membuat hutang baru 2. Senaraikan hutang dan jumlah ansuran bulanan, serta kadar, kadar sebenar (effe...